Selasa, September 16, 2008

kuching...

At last berjaya gak rncgan cuti2 msia kat srawak tapi geng2 yr merancang sekali smua cancell bila nak beli tiket.Biasa lah masalah duit kos dan rumahtangga tapi sebenornya bagi aku la masalah2 gitu sampai bila pun x abis terutama duit..mungkin klu dah bernti jadi cikgu tapi jadi tokei selesai la kot..aku ni bukannya banyak duit tapi jenis yg klu dah penat2 keje nak juga sesekali bercuti hepi2 ngan family..itu pun pakai pakej murah2 le klu ada.So..abis la duit aku RM1500 cuti kali ni.Kira murah la tu pakej hotel 4 bintang ngan flight,biasa aku balik sabah pun RM1300 untuk one way je..hotel mak mertua aku je..asyik sabah...sesekali sarawak la pulak...
Nasib baik abang aku ngan family dia nak pi gak..meriah la sikit pi ramai2..anak aku pun mesti seronok gile..alhamdulillah laki pun nak pi jugak klu tak...dok kat umah je la aku..gaduh ngan kakak sorang tu..Harap2 smua bjln seperti drancang dan hepi kat sana nanti,jgn ci kenit aku tu mergam sudah..moga smua cihat je..maisol lak buat trip pi gunung kinabalu thn depan..aku x pi la coz dah smpi puncak masa bujang2 dulu..klu abe aku nak pi x pe la..aku jaga anak2 kat umah..kot2 la dia nak berfoya2 ngan geng2 jate tu..jgn ikut perangai jate yg x molek sudah..maklum la skrg ni ramai yg dah kawin tapi perasan bujang...x ingat anak bini..x ingat lafaz taklik depan kadi..Nauzubillah...namun..aku tetap mendoakan..pulanglah ke pangkal jalan..bukan hanya pulanglah di aidilfitri je mcm lagu aisyah...Ya Allah..lindungilah kami drpd perbuatan yg mungkar.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bestnya

Tanpa Nama berkata...

tak baik meragui kepercayaan suami...kesabarannya ada batasnya.....
berprangsangka buruk pada orang lain pun jangan....

maryam berkata...

alaa,bestnye dpt bercuti..nk ikut gak...hehe