Rabu, Ogos 27, 2008

Balik dah...

Askum...sedar tak sedar abih dah cuti..siap tambah2 hari lagi.rindu dah geng2 kat sem.mula2 boring gak x de xtvt tapi dekat nak abih cuti mula sibuk persiapan kenduri kawin 2 org anak sedare laki aku.Rumah pun dah start penuh.Tidur bergelimpangan mcm ikan sardin kene bom.Mcm2 bunyi ada.Ada yg berdengkr ada yg meragam termasuk la Tan Di Bo aku yg kecik ni.Sokmo lak blackout time org sibuk2 ni..nasib baik ada 2 tokey TNB kat umah.Pengantin pun tensen aagaknye x de priversi nak manja2 coz buai bdk2 kecik ni brgntung kat pintu bilik depa.Sabor je le ye...
Sibuk sungguh hari sabtu sampai ke malam.Pengantin sampai gastrik tak makan bersanding dr jam 1 smpai ptg.Ini la budaya yg aku x paham kat sabah ni.Pngtin kene sanding dr siang smpi mlm area jam 11 mlm,berenti solat asar ngan magrib je,x de la mkn beradap mcm kita kat sini.duduk tercokoh kat pelamin sengih2 wpun didlm membara mengadap tetamu mkn silih brganti..bagi sapa2 cdg nak menikah ngan org sabah mcm aku baik la berlatih lapor dulu ye...aku pun dulu mcm tu..tapi aku pi la lari mkn sat sblm sanding.Mlm sabtu meriah gila..berjoget gila2 masing2 kat sana...........aku aje la yg x pndai bab2 gini..tumpang suka je la..

0 ulasan: